‘Jumping to conclusions’ is een beweging die we vaak zien omdat we een probleem snel op willen lossen. Het gevolg is dat het probleem terugkeert. Herkenbaar? De 5 WHY methode helpt je om te voorkomen te snel conclusies te trekken … Lees verder
De sleutel tot succes ben je zelf!
Als je echt iets wilt vind je altijd een weg. En als je iets niet wilt vind je altijd een excuus! Een persoonlijke ervaring die dit bevestigd is het feit dat ik al jaren de wens had om vanuit Q4All … Lees verder →
Niet praten maar poetsen
Lean denken en werken! Is dit gewoon een kwestie van doen? Zoals met zoveel dingen is ook lean implementeren vooral een kwestie van in actie komen en blijven leren en verbeteren. Er is wel een belangrijke voorwaarde om lean succesvol … Lees verder →
In 5 stappen naar een A3-jaarplanning met acties die bijdragen aan het succes van jouw organisatie
Ben jij de juiste dingen aan het doen? Is elk verbeterinitiatief in de organisatie goed of wil je richting geven aan de initiatieven die er zijn? In dit artikel leg ik je uit hoe je in 5 stappen eenvoudig inzicht … Lees verder →
Wat motiveert…op weg naar de top?
Vrijdag 16 september ben ik met meer dan 300 mensen de Mont Ventoux opgegaan. Op naar de top! Waarom eigenlijk? Wat is de motivatie om in te schrijven? Wat is de motivatie tijdens de voorbereiding? Wat is de motivatie om … Lees verder →
In 5 stappen een praktische stakeholderanalyse
Vanuit kwaliteitsmanagement ligt de focus op de klant. Welke wensen en eisen heeft de klant, wat is toegevoegde waarde voor de klant en hoe tevreden is de klant over het geleverde product of dienst? Zijn er ook andere belanghebbenden dan … Lees verder →
Het recept voor topprestaties met je team.
Welke ingrediënten zijn er nodig om als team tot een topprestatie te komen? Afgelopen winter hoorde ik een zeer inspirerende speech van Foppe de Haan. Hij sprak over wat er nodig is om met je team succes te behalen. Hij … Lees verder →
7 tips om meer resultaat uit de managementreview te halen
Gebruik je de managementreview om van te leren en bij te sturen? Of is het een “moetje” om bij de externe audit aan te tonen dat je aan de eisen van de norm voldoet? Iedereen die een gecertificeerd kwaliteitsmanagementsysteem conform … Lees verder →
Betover je klanten!
Betover je klanten was de boodschap bij een zeer inspirerende lezing bij de Efteling over hoe zij omgaan met klantgerichtheid. Nu denk je misschien “ja, dat is makkelijk voor de Efteling met hun sprookjesbos en attracties met een verhaal”. Het … Lees verder →
Hoe goed kunt u luisteren?
Ik geef regelmatig opfris trainingen voor interne auditoren. Een veelvuldig toegepaste methodiek hierbij is het interviewen van medewerkers. Tijdens het interviewen is het belangrijk om goed te luisteren als auditor. En nu de vraag hoe goed kunnen we luisteren? Om … Lees verder →