16464300 - 5 why root cause analysis methodology concept with arrows and target

5 WHY

‘Jumping to conclusions’ is een beweging die we vaak zien omdat we een probleem snel op willen lossen. Het gevolg is dat het probleem terugkeert. Herkenbaar? De 5 WHY methode helpt je om te voorkomen te snel conclusies te trekken … Lees verder

60586682 - female cleaner cleaning company pop art, vector illustration. housewife in retro style

Niet praten maar poetsen

Lean denken en werken! Is dit gewoon een kwestie van doen? Zoals met zoveel dingen is ook lean implementeren vooral een kwestie van in actie komen en blijven leren en verbeteren. Er is wel een belangrijke voorwaarde om lean succesvol … Lees verder

Betover_je_klanten

Betover je klanten!

Betover je klanten was de boodschap bij een zeer inspirerende lezing bij de Efteling over hoe zij omgaan met klantgerichtheid. Nu denk je misschien “ja, dat is makkelijk voor de Efteling met hun sprookjesbos en attracties met een verhaal”. Het … Lees verder

hoe-goed-luistert-u

Hoe goed kunt u luisteren?

Ik geef regelmatig opfris trainingen voor interne auditoren. Een veelvuldig toegepaste methodiek hierbij is het interviewen van medewerkers. Tijdens het interviewen is het belangrijk om goed te luisteren als auditor.  En nu de vraag hoe goed kunnen we luisteren? Om … Lees verder